kald havregrøt



Jeg pleier ofte bare spise havregryn med melk til frokost, og liker den best når den får svellet litt. Av den grunn tenkte jeg at overnattet havregrøt ville være noe for meg. Startet med en enkel variant med naturell yoghurt og melk. Jeg hadde tenkt å ha rosiner i, men det hadde vi ikke i hus så da ble det litt frukt-/nøttemiks i stedet. Forholdet blir som i oppskriften, men jeg laget litt mer da det var litt mer igjen i yoghurtbegeret og jeg tenkte det var greit å lage grøten i den. Er så kjekt å spare oppvask:)

1 dl havregryn
1 dl yoghurt naturell
1 dl melk
1/2 neve rosiner eller nøttemiks

Til servering:
1 dryss kanel
Akasiehonning

Bland havregryn, yoghurt og melk i en bolle e.l. 


Tilsett gjerne i rosiner/nøtter og rør om.
Settes tildekket i kjøleskap om kvelden. 

 Dryss over kanel, og server med litt honning.

Kommentarer