tryllemiddag - en pastarett



Opp av en hatt, eller nesten. Følte for å hoppe over middag idag, men da protesterte ungdommen. Hadde ingenting å lage middag av, og gadd ikke gå ut igjen. Det hadde gjemt seg en pakke svinekjøttdeig bakerst i kjøleskapet (lette etter den her om dagen, men fant den ikke da, så trodde jeg hadde drømt at jeg kjøpte den, men plutselig lå den rett foran øynene mine). Den ble en deilig middag sammen med noen kokte pastarester som jeg egentlig hadde tenkt å hive. Så da ble det middag likevel, og det på knappe ti minutter. 

400 g svinekjøttdeig
1/2 løk, hakket
2 fedd hvitløk, hakket
1 ss olje
1/2 grønnsaksbuljongterning
1/2 - 1 dl hvitvin
3 dl passata (tomatmos)
1/2 dl matfløte
2 dl vann
1/2 pk Tine urteost (ca 3 ss)
1 ts paprikapulver
1 - 2 ts oregano
1 dryss Natvigs krydder
1 - 2 ts Worchestershiresauce
Pepper
3 porsjoner ferdigkokt penne (fullkorn)

Stek kjøttdeig, løk og hvitløk i olje i en panne. 

Tilsett krydder, buljongterning og væsken 
og la det koke noen minutter. 

Smelt nedi osten og bland pastaen i. 
La det bli gjennomvarmt. 

Server gjerne med revet ost og mer pepper.

Kommentarer

  1. Denne må jeg teste en dag, fast med kyllingdeig da ;)

    SvarSlett
  2. Gjør det :)
    Falt i smak hos m iallefall. Ikke alltid han sier det uoppfordret ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar