kyllingstekt hvitløksbrød



Jeg fant akkurat på noe lurt. Eller det vil si jeg tror jeg har funnet på det selv da, er jo ikke så godt å si når man stadig snoker rundt på nett. Men iallefall; istedet for å koke bulgur eller annet til min kylling idag, skar jeg opp en chiabatta og stekte i oliveolje med hvitløk og blandet det hele sammen så smakene fikk godgjort seg. Ganske genialt om jeg må si det selv. Brød, hvitløk og olivenolje blir jo aldri feil.

Til en pers:
1 tomat
1 kyllingfilet
1 chiabatta
2-3 hvitløksfedd
2 ss olivenolje
Flaksalt
Pepper
Et knippe basilikumtopper
50 g fetaost

Til servering:
Gresk dressing med yoghurt, eller tzatziki

Tomaten deles i to. Kyllingen i terninger. 

Chiabattaen først i to på tvers, så hver av dem i skiver.

Ha oljen i en stekepanne og legg i tomaten. 
Når det freser skikkelig er det tid for kyllingbitene. 
Salte og pepre godt. 


Når de er gylne og gjennomsekt etter et par minutter legges de på en tallerken mens brødbitene stekes sammen med hakket hvitløk (tomatene trenger litt lenger tid i pannen). Når brødet har fått farge legges kyllingen tilbake i pannen.

Krydre med mer salt og pepper, ha over feta i biter og strimlet basilikum. Bland godt og legg dette over på en tallerken sammen med tomaten og server dippene til.


Kommentarer