tortellini tomato



Ferske tortellini med spinat- og ricottafyll er ikke så ofte jeg kommer over, så måtte snappe det med meg da jeg fant det i butikken. Akkurat her synes jeg de tørre variantene aldri blir noe bra. Tortellini er best servert i all enkelhet, som med tomatsaus.

1 pk tortellini av ønsket type
2 ss olivenolje
3 hvitløksfedd
1 boks tomater, gjerne cherrytomater
1/2 grønnsaksbuljongterning
1 ts tørket oregano
1 ts basilikum (hadde dessverre kun tørket idag)
Pepper
1 ss balsamico/rødvin/Worcherstershire sauce
1 klype sukker
Hakket persille
Timian
Parmesan

Kok opp vann til pasta, og ha i salt når det koker (1 ts salt pr liter vann). 

Jeg venter med å koke pastaen til sausen er klar.

Fres hakket hvitløk i oljen i en gryte. 

Ha i tørkede urter, tomater, vin/balsamico og buljongterning. 
La det koke 15-30 minutter. Ha litt vann i om den blir for tykk. 
Noen drag med pepperkverna må også til. 

Smak til med sukker og ha oppi de friske urtene.

Bland saus og pasta, og riv parmesan over ved servering.


Kommentarer