nok en kjøttsaus



Synes egentlig ikke spaghetti med kjøttsauss er julimat, men med denne regntunge sommeren duger det jo absolutt. Fikk brukt opp et par tilårskomne ingredienser også,så da er jeg fornøyd. Godt smaker det jo alltid uansett.

400 g kyllingdeig (eller annen)
1 ss olje
1 løk
1/2 søtpotet
3 ss tomatpure (fryser ned det jeg ikke bruker)
1 dl ajvar (mild)
1 buljongterning
2 laurbærblad
1 ts timian
1 ts oregano
1/2 ts peppermiks
2 ss hakket soltørket tomat
1 ss worchestershire sauce
2 dl vann +/-


Hakket løken og hvitløken, rev søtpoteten på den grove siden på rivjernet og hadde alt i gryten med oljen.


Freste det litt før jeg hadde i kjøttdeigen. Stekte mens jeg "hakket" opp kjøttdeigen, kan være litt vrien å få smulet den. Lot tomatpureen frese litt med før resten havnet i gryta. Sausen har godt av å putre minst en halvtime.

Ble forsåvidt ikke spaghetti med kjøttsaus, men tagliatelle, da jeg hadde fersk i kjøleskapet og ikke tenkt å ta den med på ferie.

Kommentarer