spaghettisaus på slumpene



Her fikk jeg igjen brukt opp gamle rester. Blir så glad når jeg slipper kaste noe. Bare sløvhet selvsagt at jeg må kaste, men fort gjort å glemme ting bakerst i skapet. Kanskje lurt å begynne å skrive på kjøleskapet hva man bør bruke først. Vet at jeg nok ikke får til å fullføre det, men tanken er god. Den ble faktisk veldig vellykket, blir sikkert ikke noe vondere om man ikke bruker gamle rester, men tilsvarende i ferske. Tror faktisk ikke det gjør noe fra eller til ;)

De glemte denne gang var
ca 2 ss tomatpure
½ boks tomater
2 ss hakkede soltørkede tomater i olje
½ rynkete snackpaprika
I tillegg hadde jeg:
2 ss olje
1 pk kyllingkjøttdeig
1 løk
1 gulrot
2 hvitløksfedd
2-3 laurbærblad
1 oksebuljongterning eller annet
2 ss worchestershiresauce
2 ts oregano
2 ts basilikum
Noen runder på pepperkvernen 
Dryss av løkpulver, peppermiks, sellerisalt eller noe annet
Ca 2 dl vann

Rasp og hakk grønnsaker. 
Ha olje i en gryte eller litt dyp panne og stek løk og paprika noen minutter 

før gulrot og hvitløk kommer i. et par minutter til, 
så er det tid for tomatpure. Stek dette litt og ha i kjøttdeigen. 
Hakk den ned i det andre. 


Så er det tid for resten av sakene. 

La det putre og koke så lenge som mulig (15-60 min). 
Ha i mer vann underveis om den virker tørr.

 Server på spaghetti og strø med ost.

Kommentarer